Saturday, July 14, 2012

Acte necesare eliberarii EU-Freizügigkeitsbestätigung

Dupa 1 an de la primirea Beschäftigungsbewilligung (pentru mai multe detalii vezi postul "Diferenta dintre Beschäftigungsbewilligung/ Arbeitserlaubnis/ EU-Freizügigkeitsbestätigung?") un angajat poate solicita la Fortele de Munca din Austria (AMS) eliberarea EU-Freizügigkeitsbestätigung (pentru mai multe detalii vezi postul "Diferenta dintre Beschäftigungsbewilligung/ Arbeitserlaubnis/ EU-Freizügigkeitsbestätigung?").

Acte necesare angajatului pentru eliberarea  EU-Freizügigkeitsbestätigung:
  • Formular 
  • Meldezettel in original
  • Pasaport sau CI in original
Acte necesare partenerei/partenerului angajatului pentru eliberarea  EU-Freizügigkeitsbestätigung:
  • Formular
  • Meldezettel in original
  • Pasaport sau CI in original
  • Certificat de Casatorie in original si tradus
Permisele de munca si OP-ul pentru plata taxelor aferente eliberarii permiselor sunt trimise prin Posta, in decurs de o saptamana, la adresa de pe Meldezettel.

Atentie! Acest document se pastreaza de catre angajat. Viitorului angajator i se va inmana o copie a acestuia. In caz de pierdere a EU-Freizügigkeitsbestätigung se va solicita la AMS eliberarea altui exemplar, la care se vor plati aceleasi taxe care au fost platite initial.

Taxe: 28,60 euro pentru eliberarea permisului de munca la care se adauga taxele de administrare de 2,10 euro si de supliment 3,90 euro.

E preferabil sa se solicite acest permis dupa 1 an si 7 zile (7 zile reprezinta perioada in care toate datele despre angajat sunt introduse in centralizatorul AMS-ului). Se poate solicita permisul si dupa 1 an de zile, dar atunci se va aduce o adeverinta de la angajator cu toate datele angajatului.

No comments:

Post a Comment